ο κόσμος του αυτοκινήτου στο Internet
×
 x 

Το καλάθι σας είναι άδειο.
Το καλάθι σας είναι άδειο.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Τιμόνια-Καθίσματα-Ζώνες-Πυροσβέσεις-Χειρόφρενα

Από 60Ε !

Learn more

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΓΑΝΤΙΑ

ΕΛΑΦΡΙΑ-FIA

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Ζώνες 4 - 6 σημείων σε χρώμα

κόκκινο-μπλέ-μαύρο

Από 125Ε !

Learn more

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΑΠΟ ΤΟ AUTOPANORAMA RACING SHOP

Για Ράλλυ-Ιστορικά Ράλλυ-Αναβάσεις-Πίστα-Χρονομερτημένα 

Από 350 Ε

Learn more

Εφευρέσεις - Ανακαλύψεις

Η FIAT παρουσίασε το νέο σύστημα Fiat Multiair!

Image
Το σύστημα Multiair της Fiat παρεμβάλλεται ανάμεσα στον εκκεντροφόρο εισαγωγής και στις βαλβίδες του
Πρόκειται για ένα νέο σύστημα που βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης και η Fiat το ονόμασε Fiat Multiair και παρουσίασε στον κόσμο της αυτοκίνησης το νέο αυτό σύστημα έχει να κάνει με τον τρόπο που οι βαλβίδες ελέγχονται από τον εγκέφαλο σε όλη την διάρκεια της κίνησης τους…..

 

 

 

 

 

Παρακάτω διαβάστε τα πλεονεκτήματα του νέου συστήματος αλλά δείτε και video για το πως λειτουργεί

  • Η μέγιστη ισχύς αυξάνεται μέχρι και 10%
  • H ροπή στις χαμηλές στροφές βελτιώνεται μέχρι και 15% χωρίς αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα
  • Η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 φτάνει το 10%, σε ατμοσφαιρικούς και σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες με την ίδια χωρητικότητα
  • Συνολικά η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2 μπορεί να φτάσει μέχρι και το 25% με τη χρησιμοποίηση υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων μικρότερου κυβισμού αντί για συμβατικούς ατμοσφαιρικούς κινητήρες με τα ίδια επίπεδα επιδόσεων
  • Η μείωση των εκπομπών των υπόλοιπων ρύπων εκτός του CO2 μπορεί να φτάσει το 40% για τα HC/CO και το 60% για τα NOx
  • Η σταθερή πίεση του αέρα και ο καλύτερος έλεγχος της μάζας του ανεξάρτητα για κάθε ένα κύλινδρο, αλλά και σε κάθε φάση λειτουργίας του κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα μία πολύ καλύτερη δυναμική απόκριση του κινητήρα


Πώς λειτουργεί?


Είναι πασίγνωστο ότι για διαφορετικές ανάγκες χρειαζόμαστε διαφορετικούς εκκεντροφόρους δηλαδή διαφορετικό βύθισμα και διάρκεια. Το σύστημα Multiair της Fiat παρεμβάλλεται ανάμεσα στον εκκεντροφόρο εισαγωγής και στις βαλβίδες του. Ετσι "διαβάζει" τα στοιχεία του εκκεντροφόρου, όμως μεταβιβάζει στις βαλβίδες εισαγωγής ότι αυτό θέλει, ανάλογα βέβαια με τις ανάγκες μας και τον προγραμματισμό του.

Image
Εχουμε κάποιους υδραυλικούς θαλάμους που μέσα τους έχουν λαδί
Εχουμε κάποιους υδραυλικούς θαλάμους που μέσα τους έχουν λαδί. Αυτοί μέσω εμβόλων ενώνουν τις βαλβίδες εισαγωγής με τα έκκεντρα του εκκεντροφόρου. Πάνω τους οι θάλαμοι έχουν ειδικές ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες (solenoids στα αγγλικά, H/M χάριν συντομίας) που ανοιγοκλείνοντας μεταβάλουν την ποσότητα του λαδιού μέσα τους. Όταν οι Η/Μ βαλβίδες είναι κλειστές το λάδι δεν μπορεί να διαφύγει απ' τους θαλάμους, έτσι δεν υπάρχει καθόλου κενό ανάμεσα στα έκκεντρα και τις βαλβίδες εισαγωγής. Όταν οι Η/Μ βαλβίδες ανοίξουν τότε λάδι διαφεύγει απ' τους θαλάμους και έτσι εξομαλύνονται/ μειώνονται κάποια απ' τα χαρακτηριστικά των εκκεντροφόρων.

Πατώντας τέρμα το γκάζι, ο εγκέφαλος δίνει εντολή στις Η/Μ βαλβίδες να κλείσουν, οι θάλαμοι μένουν γεμάτοι λάδι και κλείνουν το κενό, οι βαλβίδες εισαγωγής στον κινητήρα ακολουθούν ακριβώς το σχήμα των άγριων εκκέντρων (σχεδιασμένοι αποκλειστικά για μέγιστη απόδοση στις υψηλές rpm) και έτσι έχουμε όλη τη διαθέσιμη δύναμη του κινητήρα.

Image
Στο μερικό γκάζι οι Η/Μ βαλβίδες ανοίγουν, κάποιες ποσότητες λαδιού διαφεύγουν
Στο μερικό γκάζι οι Η/Μ βαλβίδες ανοίγουν, κάποιες ποσότητες λαδιού διαφεύγουν, ο εκκεντροφόρος δίνει πάλι τις ίδιες εντολές αλλά το αποτέλεσμα είναι μια περισσότερο ήπια εκτέλεσή τους! Ετσι για ροπή στις χαμηλές rpm, οι Η/Μ βαλβίδες ανοίγουν σε τέτοια χρονική στιγμή που να επιτρέπουν το πρόωρο κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής, αναιρώντας την εντολή του εκκεντροφόρου να παραμείνουν ανοιχτές. Με αυτόν τον τρόπο δεν έχουμε αναστροφή της ροής του αέρα μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής και μεγιστοποιείται η μάζα του αέρος που μένει μέσα στους κυλίνδρους.


Επίσης, μπορούμε να επιταχύνουμε την ροή και να αυξήσουμε το στροβιλισμό του αέρα μέσα στο θάλαμο αν κλείσουν οι Η/Μ βαλβίδες μόλις ξεκινήσει η επενέργεια των εκκέντρων στις βαλβίδες εισαγωγής. Το ακόμη καλύτερο όμως είναι ότι η ταχύτητα εκτέλεσης των εντολών του συστήματος είναι πολύ μεγάλη και μπορούμε να κάνουμε διάφορους συνδυασμούς. Το κλείσιμο των Η/Μ βαλβίδων στην αρχή του χρόνου εισαγωγής (αύξηση ροής και στροβιλισμός του μείγματος) και το άνοιγμά τους στην αρχή του χρόνου της συμπίεσης (μέγιστη πλήρωση του θαλάμου) βελτιώνει πολύ την απόδοση του κινητήρα στα πολύ χαμηλά φορτία. Χάρις σε αυτόν τον ιδιαίτερο τρόπο λειτουργίας, που λέγεται "πολλαπλού ανοίγματος", έχουμε μειωμένη κατανάλωση και αύξηση της ροπής του κινητήρα στις συγκεκριμένες rpm.

 

 

Που πρόκειται να δούμε το Multiair?

Image
Αρχικά θα είναι στους ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες Fire 1400cc 16V
Αρχικά θα είναι στους ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες Fire 1400cc 16V, στη σειρά περιμένει ένας νέος μικρός δικύλινδρος βενζινοκινητήρας 900cc, επίσης σε ατμοσφαιρική και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση (η σχεδίαση της κυλινδροκεφαλής του έχει βελτιστοποιηθεί ειδικά για την ενσωμάτωση του συστήματος Multiair).

 

 

 

 

Πρόσθετες προοπτικές?

  • Αμεσος ψεκασμός Multiair=  Ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση της απόκρισης του κινητήρα και της οικονομίας καυσίμου.
  • Πιο προηγμένες στρατηγικές πολλαπλού ανοίγματος των βαλβίδων, άρα ακόμη μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών ρύπων.
  • Στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες θα έχουμε τα μεγαλύτερα κέρδη λόγω του έλεγχου της μάζας του αέρα μέσω συνδυασμού της βέλτιστης πίεσης υπερτροφοδότησης και των στρατηγικών ανοίγματος των βαλβίδων.

Βασικό στοιχείο είναι ότι η τεχνολογία του ηλεκτρονικού ελέγχου των βαλβίδων Multiair μπορεί να εφαρμοστεί σε όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανεξάρτητα από το τι καύσιμο καίνε.

 

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΕ VIDEO 3D

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=Bgc41ab4Xb4]

 

Σχετικα με μας

Το AUTOPANORAMA.GR δημιουργήθηκε το 2007 ως ιστότοπος ενημέρωσης για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Σήμερα είναι στην ευχάριστη θέση να είναι και ένας δικτυακός τόπος όπου ο χρήστης του να μπορεί να αγοράσει στο νέο Ε-SHOP αλλά και να ενημερωθεί παράλληλα για προϊόντα που αφορούν το χώρο του αυτοκινήτου, μαζί και με την ειδική προέκτασή του, που είναι η αποκλειστική διάθεση προϊόντων για το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Χαρτης

Επικοινωνηστε μαζι μας

sample +30 2310811965

 +30 6939405054

              ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΗΤΣΟΓΛΟΥ

              ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

sample info@autopanorama.gr

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ:

              00420721561983

              IOANNIS SARITSOGLOU 

              TOVACOV CESKA REPUBLIKA

 

Facebook Page