ο κόσμος του αυτοκινήτου στο Internet
×
 x 

Το καλάθι σας είναι άδειο.
Το καλάθι σας είναι άδειο.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Τιμόνια-Καθίσματα-Ζώνες-Πυροσβέσεις-Χειρόφρενα

Από 60Ε !

Learn more

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΓΑΝΤΙΑ

ΕΛΑΦΡΙΑ-FIA

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Ζώνες 4 - 6 σημείων σε χρώμα

κόκκινο-μπλέ-μαύρο

Από 125Ε !

Learn more

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ

ΑΠΟ ΤΟ AUTOPANORAMA RACING SHOP

Για Ράλλυ-Ιστορικά Ράλλυ-Αναβάσεις-Πίστα-Χρονομερτημένα 

Από 350 Ε

Learn more

Μελέτη για την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου της Ελλάδας

Image
Επισημαίνεται ότι οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.!
Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ. – www.ioas.gr) στην προσπάθεια ενημέρωσης των οδηγών οχημάτων στην Ελλάδα για την αποφυγή των τροχαίων δυστυχημάτων, σας αποστέλλει πληροφοριακό υλικό όπου παρουσιάζεται η επικινδυνότητα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου σε 5 κατηγορίες έτσι όπως έχει αποτυπωθεί με βάσει τα στοιχεία των θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων της περιόδου 2005-2007......

Μέχρι πρόσφατα, δεν είχε υπάρξει κανένα διεθνώς αναγνωρισμένο πρότυπο για τις αρμόδιες υπηρεσίες, τους χρήστες ή τους μηχανικούς για να «μετρήσουν» την ασφάλεια των δρόμων που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Οι δρόμοι ήταν ασφαλείς εάν ανταποκρίνονταν στα πρότυπα και τις προδιαγραφές του έτους που κατασκευάστηκαν. 

Σήμερα υπάρχουν πολλά οδικά τμήματα όπου οι χρήστες της οδού τραυματίζονται σοβαρά και σκοτώνονται ελλείψει απλών, προσιτών χαρακτηριστικών μέτρων οδικής ασφάλειας. Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και την ΕΛΠΑ, δίνει έμφαση στα τμήματα του δρόμου όπου τα τροχαία συμβάντα με σοβαρούς τραυματισμούς και θανατηφόρα είναι συνήθη φαινόμενα - και είναι δυνατό να αποφευχθούν με βελτιώσεις της υποδομής και του εξοπλισμού. Τα διεθνή πρότυπα που χρησιμοποιήθηκαν στην εκπόνηση της μελέτης είναι του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Αξιολόγησης Οδών (EuroRAP - European Road Assessment Programme).

Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι να εξετάσει την επικινδυνότητα του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου της Ελλάδας σε πρώτη φάση και στη συνέχεια του υπόλοιπου εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας.

Image
Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΩΝ ΠΟΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΣΗΜΕΙΩΝ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Η εφαρμογή του προγράμματος αξιολόγησης οδικής ασφάλειας έχει ξεκινήσει από το διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο της Ελλάδας. Μεγάλο μέρος σήμερα του εν λόγω δικτύου είναι αυτοκινητόδρομοι ή υπό κατασκευή ως αυτοκινητόδρομοι. Όμως υπάρχουν και οδοί οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι υψηλών προδιαγραφών αλλά διαθέτουν και επικίνδυνα γεωμετρικά στοιχεία. Για αυτό το λόγο, το εξεταζόμενο οδικό δίκτυο χωρίσθηκε σε ομοειδή τμήματα κατά το έτος αναφοράς της ανάλυσης της μελέτης (έτη 2005-2007).

Από τα στοιχεία που διαθέτει η Ελληνική Στατιστική Αρχή σε συνδυασμό με τα αρμόδια Τμήματα Τροχαίας, υπολογίζονται τα θανατηφόρα τροχαία συμβάντα (με νεκρούς). Τα συλλεγέντα στοιχεία επεξεργάζονται ως προς τα λάθη που περιλαμβάνουν (ακριβής θέση ατυχήματος, έλλειψη συμπληρωμένων πεδίων ΔΟΤΑ, κ.λπ.). Στη συνέχεια τα συμβάντα χωροθετούνται επί των οδικών αξόνων που εξετάζονται.

Στο πλαίσιο της μελέτης, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις και συλλογές στοιχείων κυκλοφοριακών φόρτων ανά οδικό άξονα και τμήμα. Για κάποια οδικά τμήματα για τα οποία υπήρχαν πρόσφατα στοιχεία, αυτά παρασχέθηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων περιλαμβάνουν κυκλοφοριακούς φόρτους και σύνθεση της κυκλοφορίας.

Για την εμφανή και κατανοητή εικόνα που παρέχουν από πλευράς οδικής ασφάλειας οι συγκεκριμένοι οδοί, παράγονται διάφοροι θεματικοί χάρτες. Οι χάρτες που παράγονται απεικονίζουν με διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις την επικινδυνότητα του κάθε οδικού τμήματος (συνημμένο αρχείο).

Ο χάρτης όπου εμφαίνονται οι επικινδυνότητες βάσει του δείκτη «τροχαίων δυστυχημάτων με νεκρούς ανά διανυθέντα οχηματοχιλιόμετρα» αφορούν τα έτη 2005-2007.

Επισημαίνεται ότι οι οδηγοί σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να συμμορφώνονται με τους κανόνες του Κ.Ο.Κ., να επιδεικνύουν σύνεση και προσοχή, τόσο στη διάρκεια των εορτών όπου παρατηρείται αύξηση των μετακινήσεων όχι μόνο στα σημεία του Διευρωπαϊκού οδικού δικτύου που επισημαίνονται αλλά και στο υπόλοιπο δίκτυο - εθνικό, επαρχιακό, κ.τλ.

Η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση, η οδήγηση σε κατάσταση μέθης, παραβίαση σηματοδότη και προτεραιότητας γενικώς αποτελούν τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης θανατηφόρων τροχαίων συμβάντων σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώνει η Δ/νση Τροχαίας του Α.Ε.Α.

TO ΙΟΑΣ ΚΑΙ ΤΟ AUTOPANORAMA.GR: Σας ευχόμαστε ασφαλείς και ευχάριστες διαδρομές για να έχουμε ένα χαρούμενο ευτυχισμένο Πάσχα, συμβάλλοντας ο καθένας μας στην προσπάθεια για την ασφάλεια και τον πολιτισμό στους δρόμους της χώρας μας.

 

Image
ΙΟΑΣ Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς»
Περισσότερες πληροφορίες:

Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς»: τηλ.: 210-8620150, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

«Συγκοινωνιακές Λύσεις», κ. Στ. Ευσταθιάδης, τηλ.: 210-9577077

 

Σχετικα με μας

Το AUTOPANORAMA.GR δημιουργήθηκε το 2007 ως ιστότοπος ενημέρωσης για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Σήμερα είναι στην ευχάριστη θέση να είναι και ένας δικτυακός τόπος όπου ο χρήστης του να μπορεί να αγοράσει στο νέο Ε-SHOP αλλά και να ενημερωθεί παράλληλα για προϊόντα που αφορούν το χώρο του αυτοκινήτου, μαζί και με την ειδική προέκτασή του, που είναι η αποκλειστική διάθεση προϊόντων για το μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Χαρτης

Επικοινωνηστε μαζι μας

sample +30 2310811965

 +30 6939405054

              ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΗΤΣΟΓΛΟΥ

              ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

sample info@autopanorama.gr

 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ:

              00420721561983

              IOANNIS SARITSOGLOU 

              TOVACOV CESKA REPUBLIKA

 

Facebook Page